Topic 11
Najczęstsze problemy: ODPOWIEDZI
1. Studenci nie mogą zapisać się do kursu.
Należy sprawdzić, czy na pewno metody zapisów do kursu zostały poprawnie ustawione, tzn. czy hasło zostało poprawnie ustawione, czy daty zapisów nie zostały przekroczone i czy w ogóle została dodana metoda "Zapisy samodzielne" (lub inna jeśli użyto niestandardowej nazwy).
Blok Administracja -> Administracja kursem -> Użytkownicy -> Metoda zapisów
2. Jak dodać nowy kurs?
Pierwszym krokiem przed dodaniem nowego kursu jest upewnienie się, czy na pewno mamy przypisane odpowiednie uprawnienia. Po wejściu na platformę, należy wybrać kategorię kursów, której chce się dodać nowy kurs. Po wejściu do kategorii pojawi się jej strona z listą już istniejących kursów, a pod nią przycisk "Dodaj nowy kurs". Jeśli tego przycisku nie ma tzn, że nie posiadamy dostatecznych uprawnień i należy się w tej sprawie skontaktować z administratorem.
Więcej informacji tutaj.
3. Jak skopiować elementy ze starego kursu do nowego?
Bardzo często przy tworzeniu nowych kursów duplikuje się ich elementy. Dzięki narzędziu "import" można w łatwy sposób skopiować elementy, które zostały już dodane w innym kursie na tej samej platformie. Po utworzeniu nowego kursu wystarczy wejść w:
blok Administracja -> Administracja kursem -> Import
Na stornie Importu wybieramy wpierw kurs źródłowy, a na kolejnej stronie elementy które chcemy skopiować. Po zatwierdzeniu wybrane elementy pojawią się na nowym kursie.
Należy zapamiętać, że narzędzie Import służy do kopiowania elementów między kursami na tej samej platformie wydziałowej. Jeśli np. chcemy przenieść elementy z kursu, który znajduje się na innej platformie, należy skorzystać z narzędzia Kopia zapasowa.
4. Jak usunąć wszystkich studentów z kursu?
Każdy kurs wyposażony jest w narzędzie do jego "czyszczenia". Po wejściu w blok Administracja -> Administracja kursem -> Reset załaduje się strona z różnymi opcjami usuwania danych z kursu, takich jak zmiana daty rozpoczęcia kursu (używanej do formatu tygodniowego), usuwania wszystkich wpisów w forach czy usunięcie użytkowników z kursu o podanej roli.
Np. żeby usunąć wszystkich studentów z kursu rozwijamy kategorię opcji Role i z pola wyboru Wypisz użytkowników wybieramy na liście pozycję Student. Po zaznaczeniu opcji wybieramy na samym dole strony przycisk Resetuj kurs.
Po wszystkim można zobaczyć, że w bloku Administracja -> Administracja kursem -> Użytkownicy -> Zapisani użytkownicy nie ma już zapisanych studentów.