Konwersatorium studia zaoczne

Seminarium Licencjackie

Założenie i cele przedmiotu:  Celem konwersatorium jest zapoznanie z bieżącą problematyką badawczą dotyczącą szeroko pojętego zagadnienia administracji publicznej w Unii Europejskiej, europeizacji administracji publicznej oraz nabycie umiejętności konstruowania prac naukowych.

Tematyka konwersatorium:  Wprowadzenie do tematyki zarządzania jakością w organizacji. Główne modele zarządzania jakością stosowane w Polsce w odniesieniu do administracji publicznej. Zasady zarządzania jakością. Narzędzia zarządzania jakością. Przegląd problematyki zarządzania jakością w innych państwach, dominujące trendy w Europie. Charakterystyka polityki państwa wobec zarządzania jakością w urzędach administracji rządowej. Diagnoza kondycji urzędów administracji rządowej w zakresie zarządzania jakością, w tym stosowane metody i instrumenty. Porównanie polskiej administracji rządowej z innymi państwami Unii Europejskiej. Studium przypadku – Co to znaczy dobrze zarządzać instytucją publiczną (na przykładzie wybranego urzędu)?

Celem kursu jest zaznajomienie z podstawowymi zagadnieniami  trzeciego sektora w Polsce oraz problematyką organizacji pozarządowych w Polsce i krajach Unii Europejskiej. Pogłębienie wiedzy o organizacjach pozarządowych, polityce społecznej i ekonomii społecznej w Polsce.  Nabycie umiejętności rozumienia problematyki współpracy między administracją samorządową i trzecim sektorem oraz dialogu obywatelskiego i partycypacji społecznej.

Założenia i cele przedmiotu:
rozumienie podstawowych pojęć i kategorii z zakresu komunikowania; analizy przebiegu procesu komunikowania; identyfikacji podstawowych modeli komunikowania; rozumienia specyfiki i odrębności podstawowych systemów komunikowania społecznego

Wpisz tutaj krótki opis kursu

Założenia i cele przedmiotu:
rozumienie zjawisk prasowo-wydawniczych; rozumienie ogólnych prawidłowości i zależności między historią prasy i dziennikarstwa a historią polityczną i historią literatury; rozumienie zjawisk prasowych w poszczególnych okresach historycznych oraz historyczno-literackich – ich ocena na zasadzie przyczyn i skutków.

Kurs obejmuje zagadnienia: Podstawowe pojęcia integracji. Historia procesów integracyjnych w Europie. Integracja w ramach Wspólnot Europejskich – system trzech filarów. Obszary i zasady działania Wspólnot Europejskich. Podstawy wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa. Współpraca policyjna i sądowa w sprawach karnych. Instytucje, system prawny, źródła prawa, organy sądowe oraz stosunki między państwami członkowskimi a Unią Europejską. Prawa obywateli w UE. Reforma ustrojowa UE. Integracja poza UE. Polityka sąsiedztwa – instrumenty, ewolucja. Polska w UE.dstawowe pojęcia integracji.

Historia procesów integracyjnych w Europie.

Integracja w ramach Wspólnot Europejskich – system trzech filarów.

Obszary i zasady działania Wspólnot Europejskich.

Podstawy wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa.

Współpraca policyjna i sądowa w sprawach karnych.

Instytucje, system prawny, źródła prawa, organy sądowe oraz stosunki między państwami członkowskimi a Unią Europejską.

Prawa obywateli w UE.

Reforma ustrojowa UE.

Integracja poza UE.

Polityka są siedztwa – instrumenty, ewolucja.

Podstawowe pojęcia integracji.

Historia procesów integracyjnych w Europie.

Integracja w ramach Wspólnot Europejskich – system trzech filarów.

Obszary i zasady działania Wspólnot Europejskich.

Podstawy wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa.

Współpraca policyjna i sądowa w sprawach karnych.

Instytucje, system prawny, źródła prawa, organy sądowe oraz stosunki między państwami członkowskimi a Unią Europejską.

Prawa obywateli w UE.

Reforma ustrojowa UE.

Integracja poza UE.

Polityka są siedztwa – instrumenty, ewolucja.

Polska w UE.

Polska w UE.