Tworzenie spotkania Skype ("Rozpocznij spotkanie teraz")
Oprócz zwykłych połączeń za pomocą "kontaktów", aplikacja Skype dla firm umożliwia automatyczne zapraszanie większej liczby osób do rozmowy (tworzenie tzw. spotkań). Tworzenie spotkania i zapraszanie uczestników krok po kroku:
- Po zalogowaniu się do aplikacji wybieramy ikonę "kalendarza", zaraz po tym przycisk "Rozpocznij spotkanie teraz".
- W kolejnym oknie wybieramy "Użyj Skype dla firm (dźwięk i obraz wideo)" ). Można zaznaczyć opcję "nie pokazuj ponownie", by okno nie pokazywało się za każdym razem podczas tworzenia spotkania.
- W docelowym oknie spotkania widzimy, że na razie jesteśmy jedynym uczestnikiem spotkania. Dodatkowe osoby możemy dodać z listy kontaktów za pomocą przycisku w prawym górnym rogu (ikona z plusem), lub zaprosić gości za pomocą adres internetowego. Dzięki temu możemy zaprosić osoby, które nie są dodane w kontaktach, lub osoby, które nie posiadają zainstalowanej aplikacji "Skype dla firm". W tym celu należy wybrać ikonę "uczestników" w lewy górnym rogu, a po chwili w otwartym panelu przycisk "Akcje uczestnika".
- "Akcje uczestnika" pozwalają na sterowanie zasadami uczestników spotkania, np. można zablokować kamery wideo uczestników, lub czat. Nas jednak interesuje opcja "Zaproś pocztą e-mail". Po wybraniu tego przycisku otworzy się aplikacja "Outlook" z wygenerowaną wiadomością z adresem pokoju, który można wysłać innym osobom.
- Adres spotkania można również odczytać za pomocą przycisku w prawym dolnym rogu (trzy kropki), wybierając z listy opcji "Informacje o dołączaniu do spotkania".
- Za pomocą adresu spotkania, goście mogą połączyć się nawet bez posiadania zainstalowanego "Skype dla firm". Wystarczy, że link/adres otworzy się w przeglądarce.
Opis obrazkowy krok po kroku:
Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 9 marzec 2020, 10:16